Kurdistanım – Derya Denli

Kurdistanım – Derya Denli

Günlüğüm günlüğünüzden farklı. Siz yaktığınız ateşi yazarsınız ben yakılan ateşe olan özlemimi…

Ege’nin bir şehrinde düşlüyorum Kürdistan’ı. Hayalini kuruyorum şehirlerinin ve gidiyorum yücesin yücesi heybetli dağlarına..

Gecesindeyim Kürdistan’ın. Hasretim, vatanım… Yıldızların parlak mı, rüzgarların ılıklığıyla getirir mi sana selamımı? Bilirim dağlarım, kurşunlardır parlayan yıldız niyetine ve rüzgarlar çığlık taşır her gece nöbetine.. Düşenler olur vatanımda zamansızca.. ve uğruna. Kapadım gözlerimi kulaklarım çığlıklarınızda ıslıklarınızda, türkülerinizde.. Gözlerim kapalı; hevalim el vermiş patikadan yoldaşına. Aklı,yüreği dilindeki türkü gibi tertemiz, sevdalı işte…

Düşlerinize ortağım bu şehirde. Günlüğüm günlüğünüzden farklı. Siz yaktığınız ateşi yazarsınız ben yakılan ateşe olan özlemimi. Velhasıl vatan da dağlarım da ve sizler özlemimdesiniz..

Mardindeyim şimdi. Tepelerdeki evlerden birindeyim.. Göz göz tepeleri karşımda bakıyorum nazlı bir kız edasıyla. Düşünüyorum, düşlüyorum ve özlüyorum.. Tam özlemlerim derken kendime çatışma sesleriyle bozuluyor gecemin düşsel sessizliği.. Yine sizleri anıyorum fedakar yoldaşlarım. Sonra kaçıyorum geceden, umut ve umudu acıyla elde etmek arasındaki ince yerde uykuya dalıyorum…

Ameddeyim… Daha önce fotoğraflardan ve isyan haberlerimden izlediğim başkentim; Amed..

Şüphesiz isyanla güzelleşti kadim şehrim.. Surlarında büyüdü sevdalar. Aşkımın bendi surların Amed.. Sokaklarında bir çatışmadayım.. Yaralanmış yoldaşım… Kurtulur mu dersin başkentim… Kadimliğin hakkı için söyle düşer mi O’da? Ah Amed..sevdandayız böyle işte..

Cizrem.. Memleketim.. Su gibi azizim. Burçlarına, türbelerine, nehirlerine hayran. Toprağın şehitlerimin mekanı… İyi sakla onları iyi sar. Ardında sevdalıları, canları,kardeşleri.. Yüz sürecek miyim sana.. Söylesene yoldaşım helal mi kanın toprağıma. Cizrem iyi bak şehitlerimize.. sıkı sar.. Bağrın yatağımız Cudiye karşı.. Cudi’nin gözleri sende unutma..

Colomergi, kurak toprakların, bombalanmış otlakların ve hep açık kahve tonunda renkle düşlerimdesin. Gever’de bir kayayım bende ve benden geçenler hep yaralı.. Kana bulanık renklerle düşlüyorum seni. Öyle ya zulüm vatanımın her yerinde. Birde Binevş ve Cembeli’nin aşkı.. Varacağım bir gün toprağına Colomergi ve gecende dinleyeceğim o büyük aşkı. Tanımak için geleceğim sana.

Tüm halklar, dinler ve diller vatanımdaki herşey herkes.. Tüm şehirlerim. Özlemimdesin ve düşlerimde. Yabancı bir memlekette sana hasret kurumuş kalmış bir ters laleyim işte. Yasak renklerimle. Bir rüzgar savruğu yeterli savrulurum elbet ben de sana… Gecene sabahına bin selam Özvatanım; Kürdistanım..

Bir Cevap Yazın

